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Cheap Monday SS14 - Stockholm Fashion Week (Images: Stockholm Fashion Week )

Cheap Monday SS14 – Stockholm Fashion Week (Images: Stockholm Fashion Week)

Despite the strong Scandinavian roots, Cheap Monday has conquered the world; the brand is currently available in more than 35 countries through about 2000 stores across the world. Ever since the time when the first 800 pairs of jeans with the characteristic skull logo hit the market, Cheap Monday has had a rapid growth and development while staying loyal to their signature denim goods and customer friendly price range. Smelling a tiny hint of rebellion, the Spring/Summer 2014 collection – that was shown during Stockholm Fashion Week last week – suggests confidence with an in-your-face aesthetic, channelling bold artists from the 90s and customers from the 21st century. Daring to take the coolest approach, the strong street-wear vibe didn’t fail to take over the collection, showcasing collage prints, prints on prints, patchwork looks, cut-outs, large details and gold – just like nowadays’ young crowd demands.

Neben den starken skandinavischen Wurzeln hat Cheap Monday die Welt erobert! Die Marke ist aktuell in mehr als 35 Ländern und über 2000 Stores weltweit erhältlich. Seit damals als die ersten 800 Paar Jeans mit dem charakteristischen Totenkopflogo auf dem Markt erschienen, konnte Cheap Monday eine rapide Vergrößerung und Entwicklung verzeichnen, während sie ihren Signatur-Jeansprodukten und den kundenfreundlichen Preisen treu geblieben sind. Wir riechen einen Hauch Rebellion in der Frühjahr/Sommer 2014 Kollektion – sie wurde während der Stockholm Fashion Week letzte Woche präsentiert – die Selbstbewusstsein mit einer ‘In Your Face’ Attitüde demonstriert, während sie starke Künstler der 90er und Kunden des 21. Jahrhunderts zusammenbringt. Sie trauen sich den coolen Weg zu gehen und so verfehlt der starke Street Wear Vibe nicht die Dominanz in der Kollektion, wo Collagen Prints, Print auf Print, Patchwork Looks, Cut-Outs, große Details und Gold präsentiert werden – genau wie das heutige junge Publikum es will.

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