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(all images: fairchild)

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Paris-based brand, Kenzo was launched in 1970 as the brainchild of Japanese-born Kenzo Takada. Its brand identity epitomises the ‘West meets East’ feeling and aesthetics, by merging fun prints with an ethnic vibe, flowers and textures for the sake of blending Kenzo’s natural Japanese influences with the Parisian culture. Today, the label runs under the hands of Humberto Leon and Carol Lim, who kept on continuing Takadas’s vivid imagery in terms of colours and prints. Kenzo’s Autumn/Winter 2013 collection continued to carry their usual aesthetics; bold, colourful and youthful, but it was more directional and focused, grown-up so to say. After such staple items like their ‘Tiger Fever’ range sweaters, lush jacquards and lotus prints were contained within the kind of street wear range, recalling Indian Temples and cool ‘eye’ motifs. Whats going to be their next standout print?

Die in Paris ansässige Marke Kenzo wurde 1960 lanciert, als Idee des in Japan geborenen Kenzo Takada. Die Identität der Marke verkörpert die ‘Westen trifft auf Osten’ Mentalität und Ästhetik, indem tolle Muster mit einem ethnischen Touch, Blumen und Stoffen vermischt werden, um Kenzos natürlichen japanischen Einflüsse mit der Pariser Kultur zu vereinen. Heute wird die Marke von Humberto Leon und Carol Lim geführt, die Takadas lebhafte Bilderwelt was Farben und Muster angeht beibehalten haben. Kendos Herbst/Winter 2013 Kollektion greift die übliche Ästhetik auf: stark, bunt und jugendlich, aber sie war auch direkter und fokussierter, sozusagen erwachsener. Nach solchen Hauptstücken wie ihrer Auswahl an ‘Tiger Fever’ Pullovern, waren luxuriösen Jacquard und Lotus Prints Teil ihrer Auswahl an Street Wear, die auch an Indische Tempel erinnerte und coole ‘Augen’ Motive aufgriff. Was wird wohl ihr nächster herausragender Print sein?

Kenzo Fall 2013 RTW

Kenzo Fall 2013 RTW

Kenzo Fall 2013 RTW

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