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Did anybody ever say that Hedi Slimane – the man who rebranded YSL as Saint Laurent Paris in 2012 – is any calculable? He wants us to watch (Y)SL, and the truth is that we dutifully do… Hedi may shock the YSL devoted crowd with the breaking news, which claims the appointment of Marilyn Manson for the label’s pre-fall campaign. For the Saint Laurent Music Project, a self-styled portrait series of grunge queen Courtney Love, Marilyn Manson, Kim Gordon and Ariel Pink as models predicts that the SL Autumn/Winter 2013 collection was just the beginning. The styling is moody and dark so are the faces, while the garments paying homage to rock’n’roll, where tight leathers dominate. The campaign reveals Slimane’s obsession with rock stars by pushing the connection between music and fashion time after time, just like in old times when back in 1971 the fashion house dressed Mick and Bianca Jagger for their iconic St Tropez wedding…

Hat jemals jemand behauptet, Hedi Slimane – der Mann, der YSL mit Saint Laurent Paris im Jahr 2012 ein neues Image verpasst hat – sei berechenbar? Er will, dass wir (Y)SL ansehen und die Wahrheit ist, das wir es brav tun…
Hedi mag die hingebungsvollen YSL Fans mit diesen Wahnsinnsneuigkeiten schocken, denn er beansprucht die Zusammenarbeit mit Marilyn Manson für die vor-herbstliche Kampagne. Das Musikprojekt für Saint Laurent, einer selbst gestylten Portraitserie von der Grunge Queen Courtney Love, Marylin Manson, Kim Gordon und Ariel Pink als Models, verspricht, dass die SL Herbst/Winter 2013 Kollektion nur der Anfang ist. Das Styling ist launisch und dunkel wie auch die Gesichter, während die Kleidungsstücke eine Hommage an den Rock’nRoll sind, wo enge Lederhosen dominieren. Die Kampagne offenbart Slimanes Obsession mit Rockstars, indem die Verbindung zwischen Musik und Fashion jedes Mal enger wird, wie in den alten Zeiten als 1971 das Modehaus Mick und Bianca Jagger für ihre kultige St Tropez Hochzeit einkleidete…

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